O firmie

Założycielami Spółki są Wojciech Haliniak i Witold Rosa. Współpraca została nawiązana już w czasie trwania studiów na Politechnice Śląskiej w Gliwicach, dzięki pracy na rzecz Spółdzielni Studenckiej. W 1990 r. zawiązana została umowa spółki cywilnej, która w chwili obecnej funkcjonuje jako Spółka Akcyjna. Pierwsze doświadczenia zdobyte zostały podczas realizacji usług czystościowych na rzecz PKP sprzątając wagony, lokomotywownie, pomieszczenia biurowe. Odbiorcami naszych usług zostali, m.in.: Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu, Katowicach, Dąbrowie Górniczej i Będzinie, Elektrociepłownia w Będzinie, PEPSI w Katowicach.

W 1995 r. otrzymaliśmy status Zakładu Pracy Chronionej, a w 1996 r. koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia, którą rozpoczęliśmy w 1997 r. – wówczas Uniwersytet Śląski powierzył nam ochronę swoich studentów, pracowników i mienia. Chroniliśmy również mienie innych Klientów, m.in. STRABAG w Krakowie, WODOCIĄGI w Gliwicach, MITTAL /Huta Cedler/ w Katowicach. Równolegle prowadziliśmy do 2000 r. produkcję oraz sprzedaż ścierniwa i posypki papowej w Zakładzie w Zdzieszowicach oraz szycie odzieży roboczej i ochronnej w Zakładzie w Bukownie w latach 1996 – 1999.

Obie, główne branże usług czystościowych i ochrony rozwijaliśmy poprzez poszerzanie zasięgu terytorialnego działania i zakresu usług (m.in. sprzątanie parkingów, hal produkcyjnych, biur, supermarketów, zajezdni autobusowych, placów budowy), a także szkolenie kadry, wprowadzanie profesjonalnego sprzętu i nowych metod wykonywania usług, a tym samym wpływało na zadowolenie Klienta.

W 1998 r. rozpoczęliśmy działalność w Sp. z o.o. z prywatnymi udziałami tych samych wspólników i na przestrzeni 6 lat funkcjonowaliśmy jako dwa przedsiębiorstwa.

W lipcu 2003 r. spółki zostały połączone i rozpoczęły działalność jako Zakłady Usługowe „EZT” Spółka z o.o.

W maju 2009 r. przekształciliśmy się w spółkę akcyjną – Zakłady Usługowe „EZT” S.A.

2011 r. nasza firma została uhonorowana prestiżowym tytułem „Gazeli Biznesu 2011” w dwunastym rankingu najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw organizowanym corocznie przez „Puls Biznesu”. Znaleźliśmy się w kręgu sprawdzonych i wiarygodnych firm, których motorem działania jest rzetelność oraz kształtowanie stabilnego przyrostu obrotów w ciągu kolejnych trzech lat. Takie wyróżnienie motywuje i zobowiązuje naszą Spółkę do utrzymywania tendencji rozwojowej.

7 stycznia 2014 r. Zakłady Usługowe „EZT” S.A. uruchomiły linię malowania proszkowego na terenie zakładu produkcyjnego „Neapco Europe Sp. z o.o.” w Praszce. Nowa inwestycja Zakładów Usługowych „EZT” S.A. zakłada malowanie podzespołów (elementów półosi napędowych) do samochodów renomowanych marek takich jak: Volkswagen, Mercedes, Smart, Opel, BMW czy Ford. Powołany zespół do opieki nad linią sprawuje kontrolę nad prawidłowym przebiegiem malowania elementów według określonych norm jakościowych nadanych przez ostatecznych odbiorców części. Projekt został zrealizowany przy współpracy z głównymi inżynierami zakładu produkcyjnego „Neapco”, którzy nadzorowali przebieg wdrażania linii oraz uczestniczyli w pierwszych audytach.

W ramach inwestycji wyremontowano nową halę produkcyjną (wraz z pełnym wyposażeniem niezbędnym do prawidłowego przebiegu procesu malowania) oraz zatrudniono zespół pracowników szeregowych odpowiedzialnych za proces malowania.

„Wymagania jakościowe producentów wiodących marek samochodów ciągle wzrastają. Z tego powodu w połowie bieżącego roku planujemy uruchomienie nowej Malarni o znacznie większej wydajności oraz doskonałych parametrach jakościowych.”

– Wiceprezes Zarządu Spółki
Witold Rosa

Jesteśmy z Wami już od 27 lat
Dziękujemy za zaufanie

Zakłady Usługowe „EZT” S.A.

Historia

2017
Certyfikat na rok 2017 PIGC Polska Izba Gospodarcza Czystości.
2017
Koncesja na Usługi Detektywistyczne.
2017
Rekomendacja Polskiej Izby Ochrony.
2016
Certyfikat od DQS ISO/TS 16949:2009 w zakresie malowania elementów metalowych, ważny do września 2018 r.
2016
Świadectwo Bezpieczeństwa Przemysłowego drugiego stopnia, wydana rzez ABW, ważne do grudnia 2023 r.
2016
Certyfikat PRS w zakresie normy ISO 9001:2008 oraz ISO 1400:2004, ważny do września 2018 r.
2016
Rekomendacja Polskiej Izby Ochrony.
2016
Certyfikat „TRÓJKĄT CZYSTOŚCI" - branżowy program certyfikacji jakościowej dla firm usługowych z branży utrzymania czystości. Gwarant Czystości i Higieny.
2016
Rekomendacja Polskiej Izby Ochrony.
2016
Certyfikat na rok 2016 PSC Związek Pracodawców Branżowych.
2014
Uruchomienie linii malowania proszkowego w Praszce.
2013
Certyfikat nr 22/2013 - Pracownicy ochrony przeszli szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
2011
Uhonorowanie prestiżowym tytułem „Gazeli Biznesu 2011" w rankingu najbardziej rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw.
2010
Przystąpienie do organizacji PKPP Lewiatan.
2009
Certyfikat Polskiej Izby Gospodarczej Czystości (PIGC).
2009
Przekształcenie w spółkę akcyjną Zakłady Usługowe „EZT” S.A.
2007
Wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego wg. Normy ISO 14001.
2006
Wprowadzenie na rynek nowego produktu, jakim jest Program DNA – przełomowy system identyfikacji i zabezpieczenia pojazdów i mienia.
2006
Udział w programie „Gwarant Czystości i Higieny” - otrzymanie branżowego „Trójkąta Czystości”.
2005
Uzyskanie Certyfikatu w zakresie usług utrzymania czystości przez Polskie Stowarzyszenie Czystości oraz Certyfikatu poświadczającego, że firma jest licencjonowanym użytkownikiem systemu KRD BIG S.A. i etycznie prowadzi działalność gospodarczą przez Biuro Informacji Gospodarczej S.A. Krajowy Rejestr Długów.
2004
Otrzymanie koncesji na ochronę techniczną i poszerzenie zakresu wykonywanych usług o zabezpieczenia techniczne - montaż i konserwację oraz serwis urządzeń alarmowych.
2004
Wdrożenie systemu zarządzania wg. Normy ISO 9001:2000.
2003
Otrzymanie Certyfikatu „Firma Fair Play” za całokształt działalności - profesjonalnie wykonywane usługi, odpowiednią organizację pracy, rzetelność w stosunku do Klientów i Dostawców.
2003
Połączenie Spółek i rozpoczęcie działalności jako Zakłady Usługowe „EZT” Spółka z o.o.
2000
Przystąpienie do Polskiej Izby Ochrony Osób i Mienia (PIOOiM), która rekomenduje firmy działające z poszanowaniem prawa, interesów  klientów oraz zasadami etyki i sztuki zawodowej. Obecnie Polska Izba Ochrony.
1998
Rozpoczęcie działalności w Sp. z o.o. z prywatnymi udziałami tych samych wspólników (na przestrzeni 6 lat firma funkcjonuje jako dwa przedsiębiorstwa).
1996
Otrzymanie Koncesji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej. 
1995
Uzyskanie statusu Zakładu Pracy Chronionej, dzięki czemu Klienci mają możliwość obniżenia obowiązkowych wpłat na Państwowy Fundusz  Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).  
1990
Zawiązanie spółki Zakłady Usługowe „EZT” w formie spółki cywilnej, oferującej usługi czystościowo – porządkowe.

Powiązane spółki

Należymy do

Posiadane certyfikaty

Uzyskane wyróżnienia

Polityka jakości
i środowiskowa

Dążymy, aby jakość dostarczanych usług spełniała wszystkie wymagania określone przez Klienta. Politykę jakości determinują wdrożone w Organizacji zasady jakości. Pragniemy, aby nasi Klienci byli zadowoleni z dostarczanej jakości usług. Dążymy aby jakość dostarczanych usług spełniała wszystkie wymagania określone przez Klienta. Obowiązkiem i celem każdego pracownika firmy – od najwyższego kierownictwa do pracownika szeregowego – jest dążenie do poziomu „zero defektów”. U podstaw naszych wytycznych i procesów leżą wymagania Klientów, nasza wiedza i doświadczenie. Podstawowym czynnikiem determinującym jakość jest znajomość tych wytycznych i procesów oraz bezwzględne stosowanie się do nich. Jakość postrzegamy jako wykonywanie pracy w należyty sposób od samego początku oraz jako nieustanne doskonalenie procesów. Jakość pozwala obniżać koszty i zwiększyć konkurencyjność. W celu realizacji powyższych zasad Zarząd wyznaczył następujące cele, do których przestrzegania zobowiązani są pracownicy:

  • wykonywanie usług w sposób zapewniający spełnienia wymagań Klienta;
  • wykonywanie czynności w sposób zapewniający rozwój i dodatnie wyniki Firmy;
  • realizowanie usług zgodnie z wymaganiami prawnymi i innymi wymaganiami, do których spełnienia Spółka się zobowiązała;
  • zapewnienie palnej sprawności technicznej urządzeń wpływających bezpośrednio i pośrednio na środowisko;
  • systematyczne analizowanie osiąganych wyników i podejmowanie działań dla doskonalenia procesów, wyznaczając mierzalne cele na kolejne okresy;
  • minimalizowanie ujemnych skutków środowiskowych związanych z działalnością Organizacji i realizowanymi procesami.

Polityka Systemu Zarządzania Jakością i Środowiskowa podlega systematycznemu przeglądowi oraz ocenie pod względem realizacji i w ramach rocznych przeglądów wykonywanych przez Kierownictwo. Zapewniam, że niniejsza polityka jakości i środowiskowa jest znana, rozumiana i przestrzegana przez wszystkich pracowników Organizacji.