Zdaniem lokatorów jedną z najważniejszych usług wykonywanych na rzecz domu, bloku bądź kamienicy jest sprzątanie. Dlaczego? Ponieważ efekty takiej działalności oglądają codziennie.
Dobry wybór firmy świadczącej usługi czystościowe jest więc niezwykle istotny. Szczególnie, że często im wyższy standard budynku, czy też nowocześniejsza bryła, tym większe wymagania.
Wybierz dobrze
Jak grzyby po deszczu pojawia się dużo małych przedsiębiorstw związanych z branżą sprzątania. Niestety większość nowych firm z branży czystościowo – porządkowej szybko kończy swoją działalność. Ponadto brak im wiedzy, zaplecza technicznego i doświadczenia, które jest niezwykle istotnym czynnikiem.
Firmy usługowe o niskich kwalifikacjach zaniżają zarówno jakość świadczonej usługi jak i ceny usług. Nie znając rynku, nie do końca rozumieją także wymagania, które przed nimi są stawiane. Często zatem mamy do czynienia z sytuacją, gdzie Klient zostaje „naciągnięty” na cenę. W konsekwencji otrzymuje słabą jakość usługi.
Nie tylko kasa się liczy
W przypadku firmy sprzątającej cena nie powinna być głównym kryterium wyboru. Ponieważ „najtaniej”, równa się, słaba jakość usług. Rozpatrując oferty poszczególnych firm sprzątających powinniśmy ocenić: jej wiedzę i doświadczenie oraz dostępny park maszynowy.
Kolejnym kryterium będą wspólne oględziny nieruchomości. Firma sprzątająca, która nie przyjedzie na wizję lokalną powinna zostać wykluczona z możliwości złożenia oferty cenowej. Oferta taka nie będzie w pełni dostosowana do naszych oczekiwań, ponieważ ciężko jest zaplanować sprzątanie budynku bez wiedzy na temat lokalizacji.
Historia i doświadczenie
Weryfikując oferty sprawdźmy także rok założenia przedsiębiorstwa. Firmy z doświadczeniem są mimo wszystko pewniejsze niż te istniejące kilka miesięcy. Warto również zasięgnąć opinii jaką dane przedsiębiorstwo ma renomę na rynku.
Firma sprzątająca powinna również udowodnić swoje doświadczenie w branży czystościowej poprzez np.:
- listy referencyjne obiektów,
- listę kadry wraz z opisem jej doświadczenia,
- wykaz szkoleń zawodowych własnych pracowników, cyklicznością tych szkoleń z uwagi na rotację personelu sprzątającego,
- certyfikaty ( np.: ISO ) w tym branżowe (np.: PIGC – Gwarant Czystości),
- wartość polisy OC potwierdzone jej kopią,
- opis procedur w sytuacjach awaryjnych (absencja pracownika, awaria sprzętu, wypadek przy pracy itp.),
- opis ubrań roboczych pracowników liniowych i serwisu dziennego.
Szukasz doświadczonej i profesjonalnej firmy sprzątającej? Postaw na Zakłady Usługowe „EZT” S.A. – porozmawiaj z konsultantem lub napisz do nas.